ТЕЛ.: (044) 428-76-10
М. КИЇВ, ВУЛ. ІГОРІВСЬКА 14А


У своїх публікаціях ми час від часу наводили дані щодо зростаючої кількості загальноосвітніх навчальних закладів, зареєстрованих у безкоштовній онлайн-програмі дистанційного навчання інноваційного Проекту ДТЕК "Енергоефективні школи: нова генерація".


Станом на 21.02.2018 р. (останній день реєстрації ЗНЗ на 2017-2018 н. р.) замість запланованих 500 шкіл зареєструвалися аж 858 із 475 населених пунктів України. Результати перевершили наші очікування щодо кількості бажаючих вивчати як курс за вибором "Основи енергопостачання та енергозбереження" (для учнів 6-8 класів), так і факультативний курс "Абетка з основ житлово-комунального управління" (для учнів 9-11 класів).


Ми щиро вдячні очільникам обласних та районних державних адміністрацій, міським, селищним та сільським головам, керівникам підрозділів освіти різного рівня за сприяння щодо участі підпорядкованих їм ЗНЗ у нашому Проекті.


А тепер спробуємо відповісти на запитання, яке поставлене у заголовку цього матеріалу, адже реєстрація у ПДН – це лише перший і найбільш простий етап участі у Проекті. На жаль, виявилося, що не для всіх ЗНЗ відповідь є ствердною. Частина шкіл із різних причин далі реєстрації не пішла, хоча ми зробили і робимо все для того, аби навчання відбувалося успішно.


Як ми підтримуємо навчальний процес за нашими курсами?


Нагадаємо нашим шановним читачам, що після реєстрації у ПДН школи мають "створити": вчителів, класи із конкретними учнями (кількість класів та їхніх учнів ми не обмежували, і пілотний клас міг складатися з представників як одного, так і різних класів), календарний графік навчання тощо, а потім розпочати безпосереднє проходження тем курсів.


Надалі ми переважно розглядатимемо навчальний процес у рамках курсу за вибором "Основи енергопостачання та енергозбереження", оскільки його обрала більша кількість шкіл-учасниць.


На сайті Проекту розміщені Інструкції для користувачів. Зокрема, в Інструкції для користувача "Учень" можна отримати інформацію щодо особливостей користування сервісом, перегляду особистих даних, відновлення Паролю, початку курсу, переходу до наступних тем, перевірки власного рейтингу тощо.


Для полегшення роботи вчителів, що відповідають за впровадження курсу "Основи енергопостачання та енергозбереження" у своїх школах, ми підготували Методичні рекомендації щодо проведення занять за цим курсом, де навели приклади проведення уроків, розв'язання задач, надали орієнтовні критерії оцінювання кейсових завдань та цікаві приклади кейсів, що були виконані дітьми у минулому навчальному році тощо. Методичні рекомендації викладено на сайті Проекту.


Технічна та методична підтримка навчального процесу здійснюється ВБО "Інститут місцевого розвитку" цілоденно.


Крім того, у березні цього року в низці міст із досить великою кількістю шкіл, що почали процес навчання, працюватимуть місцеві куратори (переважно це представники підрозділів освіти, за згодою).


Куратори матимуть доступ до журналів пілотних класів своїх шкіл і зможуть у будь-який час спостерігати за навчальним процесом, дізнаватися, хто яку тему проходить, який рейтинг має кожен учень і школа в цілому.


Чи важко опановувати курс за вибором "Основи енергопостачання та енергозбереження"?


Під час вступного заняття учні проходять обов'язковий вхідний тест із 20 запитань (на ці ж запитання вони відповідатимуть на підсумковому занятті курсу). Порівняння результатів цих тестувань дає змогу зробити висновки щодо рівня успішності навчання за цим курсом кожного учня.


Практично кожен урок теми (уроків 32, включно із вступним та підсумковим заняттями, а тем − 16) містить такі складові: інформаційний матеріал, презентація до нього з найбільш цікавими даними та фактами, відеопрезентація, тести до інформаційного матеріалу, дві задачі, кейсове завдання, додаткові матеріали (один чи два), тести до додаткових матеріалів. До кожної теми також надається фінальний тест (для закріплення матеріалу не лише цієї, а й попередніх тем).


Буквально за кожну свою дію у ПДН учень отримує бали. Навіть якщо він лише відкрив презентацію, йому вже нараховується 5 балів, подивився відеопрезентацію – також отримує 5 балів. Якщо учень лише ознайомився із умовами задачі, не розв'язуючи її, він матиме 1 бал. За правильного розв'язку задачі, залежно від її складності, мінімальна кількість балів становить 10. Якщо розв'язання неправильне – бали не нараховуються, але учень може працювати над подальшими завданнями. Значну кількість балів дає виконання кейсового завдання, яке переважно носить практичний характер. Якщо учень виконав кейсове завдання і відправив звіт про нього вчителю, він отримує 1 бал. Оцінює кейсове завдання вчитель (максимальна кількість балів – 100). Це єдина оцінка, яку виставляє вчитель, всі інші завдання оцінюються у ПДН автоматично.


За проходження кожної теми можна отримати різну кількість балів, залежно від того, наскільки зацікавлено та сумлінно поставився учень до її вивчення.


Складові уроків діляться на обов'язкові (без проходження яких неможливо перейти до наступної теми) та необов'язкові. Проте, якщо учень хоче отримати максимальну кількість балів, то він має ознайомитися із всіма складовими уроку та виконати всі завдання.


Як навчаються учні наших шкіл?


Ми можемо навести приклади, виходячи з аналізу проходження тем курсу за вибором "Основи енергопостачання та енергозбереження" школами деяких населених пунктів, учні яких мають кращі за інших результати.


Серед таких можна назвати Велике Добропілля (Донецька область), до складу якого входять школи міст Добропілля, Білозерське, Білицьке та селищ міського типу Новодонецьке та Водянське.

 

Так, на 20.03.18 р. із 15 зареєстрованих шкіл Великого Добропілля активно навчаються 12 (3 інші школи вивчають факультативний курс для старшокласників "Абетка з основ житлово-комунального управління".


Слід відмітити Новодонецьку ЗОШ №17, учні пілотного класу якої вже проходять 14-у тему курсу, а середній рейтинг школи становить 2408 балів.


Добропільський НВК №7, пілотний клас якого проходить 8-у тему, має трохи менший середній рейтинг (2047 балів), але в нього є прекрасні можливості для його збільшення через отримання балів за вивчення решти тем.


Учні пілотних класів Білозірських шкіл №14 та №18 перебувають на 12-13 темах, і середній рейтинг в них майже однаковий: 2335 та 2532 бали. Таким чином, в них також є резерви для зростання рейтингу.


А найкращі результати наразі має Новодонецька ЗОШ № 16, оскільки середній рейтинг школи за вивчення курсу "Основи енергопостачання та енергозбереження" (14-а тема) становить 3306 балів.


Варто також відзначити участь у Проекті шкіл м. Суми. Хоча результати не такі вражаючі, проте практично всі зареєстровані школи (20 із 23) навчаються, класи мають прийнятну кількість учнів. Так, КУ Сумська СШ №9 має 30 учнів пілотного класу, які вивчають 8-15 теми, а середній рейтинг школи становить 1898 балів.


Тому особлива подяка від Проекту Добропільському та Сумському міським підрозділам освіти, керівництву шкіл, вчителям та учням!


Нашу увагу також привернули результати окремих шкіл з інших міст.


У Славутському (Хмельницька область) НВК СЗОШ ліцеї "Успіх" пілотний сьомий клас перебуває на 13 темі та має рейтинг 2607 балів.


Серед шкіл міста Краматорська ЗОШ № 35 (11-13 теми) з пілотним шостим класом (19 учнів) заробила середній рейтинг 1881 балів.
Не можна не відзначити Маріупольську ЗОШ №21, яка задіяла у нашому Проекті аж 5 пілотних класів ( два шостих, два сьомих та один восьмий). Учні проходять 7-9 теми і мають досить пристойні показники середнього рейтингу від 1225 до 1820 балів.


Полтавська ЗОШ №27 має три пілотних класи (шостий, сьомий та восьмий). Цікаво, що шостий клас має більш високий рейтинг, ніж сьомий (1159 проти 1004 на 8-й темі).


Слід зауважити, що кращі результати притаманні тим школам, де переважна більшість учнів пілотного класу мають хоча й не максимальні, але досить високі результати, які не дуже відрізняються. У ситуації, коли є кілька учнів, що вирвалися вперед і показують дуже гарні результати, але основний склад класу "пасе задніх", така школа не матиме високого середнього рейтингу, бо він обчислюється таким чином: сума балів всіх учнів ділиться на кількість учнів.


Тому дуже важливою є командна робота та внесок кожного у загальний результат!


Бажаємо всім нашим школам успішного навчання!

 

Для довідки: максимально можлива кількість балів за проходження курсу за вибором "Основи енергопостачання та енергозбереження" становить 7608.