Notice: Undefined variable: useDefList in /home/mdi/domains/mdi.org.ua/public_html/templates/mdi/html/com_content/article/default.php on line 31
Друк

 

Фінансування Проекту: ДТЕК
Термін упровадження проекту: жовтень 2017 – грудень 2018
Роль ВБО "Інститут місцевого розвитку": виконавець Проекту
Співфінансування Проекту: місцева влада, виробники енергоефективних матеріалів/обладнання, МФО, міжнародні донорські організації
Географія Проекту: Україна

Сайт Проекту ДТЕК "Енергоефективні школи: нова генерація"

 

 

Головна мета Проекту ДТЕК "Енергоефективні школи: нова генерація" - виховання свідомих споживачів, які розуміють технічні та фінансові проблеми виконавців житлово-комунальних послуг та своїми діями підтримують їх: економно споживають енергетичні й інші ресурси та своєчасно за них сплачують;формування відповідальних власників своєї квартири та будинку, лідерів енергоефективності, активних та мотивованих знавців житлово-комунальної грамоти.

 

Серед завдань Проекту – сприяння розширенню можливостей зацікавлених сторін для ефективного інвестування в енергоощадні проекти в секторі житлових та громадських будівель, розповсюдження кращих практик реалізації заходів з енергозбереження, застосування нових енергоефективних технологій, обладнання та матеріалів.

 

Компоненти Проекту: (1) освітній, (2) інформаційний, (3) підвищення потенціалу стейкхолдерів енергоощадності.

 

У межах освітнього компоненту всі зацікавлені загальноосвітні школи України незалежно від їхньої локації пройшли навчання в рамках курсу за вибором "Основи енергопостачання та енергозбереження" (учні 6-8 класів) та/або факультативного курсу "Абетка з основ житлово-комунального управління" (учні 9-11 класів). Інформаційний компонент - поширення інформації щодо енергозбереження та ключових новин, подій та здобутків Проекту у друкованих та Інтернет-ЗМІ, соціальних мережах; розповсюдження актуальної інформації безпосередньо учнями під час участі в конкурсах та заходах Проекту; випуск освітніх телевізійних програм та їхня трансляція на регіональних і місцевих каналах населених пунктів-учасників Проекту. Компонент із підвищення потенціалу стейкхолдерів енергоощадності забезпечує максимальну ефективність інвестицій, які місцева влада виділяє на енергоощадність у бюджетному секторі, та сприяє залученню зовнішніх інвестицій для впровадження енергоефективних заходів у секторі громадських і житлових будівель.

 

ЗДОБУТКИ ПРОЕКТУ

 

П'ята хвиля Проекту побила всі рекорди за своїми результатами: до участі зареєструвалися 858 ЗНЗ (замість запланованих 500) з 476 населених пунктів з 23 областей України: Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької та Чернігівської.

 

Ми можемо пишатися здобутками п'ятої хвилі:

  1. Перемога Проекту у Всеукраїнському конкурсі "Бізнес, що змінює країну" у номінації "Кращий корпоративний внесок у Ціль сталого розвитку №12. Впровадження принципів сталого споживання та виробництва продукції".
  2. Запровадження нового навчального формату - міжрегіональних класів. Завдяки ефективній командній роботі учнів та педагогів із двох різних міст, значно підвищилась успішність навчання. Партнерські стосунки між містами вийшли на якісно новий рівень. Підбиття підсумків навчання міжрегіональних класів відбулося на березі Азовського моря та супроводжувалося відвідуванням Ботієвської вітрової електростанції.
  3. Започаткування проекту "Кар'єра 4.0". Це чудова можливість для старшокласників - кращих учнів свідомо обрати майюутню професію відповідно до своїх нахилів та уподобань.
  4. Залучення до участі у Проекті низки нових міст, сіл та селищ.
  5. Успішне проведення конкурсів та нагородження найкращих учасників, цікавих тренінгів, виїзних екскурсій та різноманітних активностей.
  6. Постійна технічна та методична підтримка навчального процесу у ПДН.
  7. Створення Інституту місцевих кураторів, що забезпечило ефективний зворотній зв'язок і підвищило навчальну та творчу активність пілотних шкіл Проекту.
  8. Проведення широкої інформаційної кампанії на національному та місцевому рівнях, що сприяло залученню дітей та дорослих учасників Проекту до процесу формування ефективного власника житла та запиту на енергофективність знизу - від місцевих громад.

У п'ятій хвилі Проекту взяли участь 6 642 учнів пілотних класів; 74 663 учнів ЗНЗ-учасників Проекту; 59 730 батьків; 656 вчителів.

 

У захоплюючих змаганнях та конкурсах учасники п'ятої хвилі Проекту заощадили 520 000 кВт год електричної та теплової енергії на суму близько 1 100 000 грн.

 

Вперше в Україні в рамках Проекту було застосовано онлайн-програму дистанційного навчання (ПДН) для  навчальних курсів, що забезпечує:

Участь у чотирьох попередніх хвилях Проекту ДТЕК взяли понад 300 шкіл. У рамках двомісячного міжшкільного конкурсу на зменшення споживання електроенергії ЗНЗ-участникам вдалося заощадити 478 тис. кВт·год або або понад 1,07 млн грн. Крім того, у 125 школах реалізовані енергоефективні заходи вартістю від 10 тис. грн до180 тис. грн. Більшість – за проектними пропозиціями, розробленими школярами за результатами проведених ними енергетичних аудитів шкільних приміщень.


Під час 4-ої хвилі Проекту родини, що брали участь у конкурсі з енергозбереження, інвестували в енергоефективні заходи у своїх оселях понад 270 000 грн. Річна економія енергоресурсів склала 114,1 МВт·год електричної та теплової енергії на суму 132 000 грн.

 

 


Навчально-методичні матеріали Проекту

 

Програма курсу за вибором "ОСНОВИ ЕНЕРГОПОСТАЧАННЯ ТА ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ" для 6-8 класів ЗОНЗ

Програма факультативного курсу "АБЕТКА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ" для 9-11 класів ЗОНЗ