тел.: (044) 428-76-10

вул. Нижній Вал, 15, офіс 403, м. Київ, 04071


Дуже символічно, що круглий стіл з обговорення результатів апробації курсу за вибором «Мій енергоефективний будинок» для учнів 4-го класу, відбувся 6 червня цього року. Тому що рівно 40 років тому, 6 червня  1979 р. ООН затвердила  Всесвітній день середовища проживання.

Круглий стіл проходив у Львівському ліцеї ім. Івана Пулюя, який гостинно зустрів 20 вчителів початкової школи закладів загальної середньої освіти із міст-учасників Проекту ДТЕК «Енергоефективні школи: нова генерація»: Бурштина, Великого Добропілля, Зеленодольська, і, звичайно, Львова.

 

1LbM80l

Учасники круглого столу

 

Директорка ліцею Ірина Хміль привітала учасників та продемонструвала цікаве відео про те, наскільки він змінився буквально за лічені роки. Вчителі з інших міст потім ділилися враженнями, що  навчальний заклад виглядає як кращі європейські школи. Ми щиро вдячні адміністрації ліцею, який вже вдруге приймає  учасників Проекту у своїх стінах.

 

62426937 2124749114289239 1466608005893062656 o

Учасники круглого столу

 

Від Проекту із вступним словом виступила Кадрія Сафіуліна, ст. консультант Інституту місцевого розвитку, к.т.н., доцент, авторка курсу за вибором «Мій енергоефективний будинок» і його навчально методичного комплекту у складі програми курсу та посібника «Таємниці енергоефективного будинку». Вона нагадала учасниками про вступний семінар у лютому цього року, під час якого презентувалися посібник і програма курсу та обговорювалася методика його викладання. На семінарі домовилися, що після проведення кожного уроку вчителі-першопрохідці надаватимуть авторці зворотний зв'язок щодо сприйняття теми дітьми, застосованих методичних форм та методів,   вражень, труднощів тощо. У Вайбері створили групу «Мій енергоефективний будинок». Учасники групи надсилали відгуки та фото з уроків, обмінювалися  думками, підтримували один одного. Дехто надавав більш детальну інформацію електронною поштою. Доповідачка висловила щиру подяку всім активним учасникам апробації.

Від львівських вчителів виступила Наталія Яйко (середня загальноосвітня школа № 27 м. Львова імені героя Небесної Сотні Юрія Вербицького). Вона викладала курс учням 2-го класу. Інші львів’яни – четвертокласникам. На їх думку, діти зацікавилися курсом  і зацікавили своїх батьків.  Львівські вчителі розробили формат робочого зошита до посібника і опрацювали його на першій темі. Розробка дуже сподобалася авторці курсу. У створенні робочого зошита взяли участь Наталія Яйко, Марія Білик, Іванка Сподар Мазур та Христина Гренюх. Сподіваємося, що інші вчителі–учасники апробації найближчим часом зможуть з ним ознайомитися і нададуть  коментарі і пропозиції щодо його змісту.  Львів’яни також висловилися за викладання цього курсу  у 3-му та 4-му класах.

Від вчителів-учасників із Великого Добропілля виступила Світлана Ранцева (Добропільський НВК «Гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1»), яка проводила заняття у 3-му класі. Дітям сподобалося оформлення підручника: різнокольоровий, багато малюнків, цікаві герої.  Вона зробила стислий огляд кожної теми, Деякі теми вимагають проведення двох уроків, бо є досить об’ємними. Добропільський НВК розташований у приватному секторі. Тому частину уроків розглядали на прикладі школи. Матеріали тем про воду, тепло, збереження ресурсів тощо можна використати під час викладання природознавства. І добре було б організувати екскурсію дітям на енергопостачальне підприємство. Цікава тема про сміття. У школі є бокси для роздільного збору сміття, діти привчаються його сортувати.   Доповідачка  вважає, що матеріали тем про добросусідство та безпеку у будинку і біля нього можна використати при викладанні курсу «Основи здоров’я». Дуже доцільно, що остання тема розглядається наприкінці навчального року, коли діти йдуть на канікули.  «Наш висновок такий – підтримуємо  львівських колег щодо розроблення робочого зошита до посібника і треба продовжувати впровадження цього курсу в початковій школі», - завершила свій виступ Світлана Ранцева.

До речі, вчаться сортувати сміття й учні пілотного класу Добропільської загальноосвітньої школі І-ІІ ступенів №6, вчитель Наталія Окомашенко. І не тільки самі, а й розповідають дорослим.

 

Dobrop

Учні Добропільської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №6 показують, як треба сортувати сміття

 

Далі естафету підхопили вчителі Зеленодольської загальноосвітньої школи № 2 Наталія Сташевська та Галина Сиродоєва (членкиня робочої групи з розроблення посібника, яка надала слушні пропозиції щодо змісту посібника та взяла участь у підготовці додаткових матеріалів). Наталія Сташевська викладала курс у 4-му класі. Вона представила чудову презентацію, в якій всебічно охарактеризовані посібник, методику викладання тем, знання та навички, які отримали учні.  «Навчальний матеріал у посібнику викладено системно і логічно. Ілюстративна частина органічно поєднана з текстом. Матеріал відповідає пізнавальним можливостям учнів, побудований на принципах інтегрованого навчання, має зв`язок з іншими предметами.  Матеріал посібника сприяє вихованню в учнів громадянської позиції, соціальної активності та відповідальності. Ми створили особисті «Словнички господаря». Вивчаємо переваги створення ОСББ. Вчимося самі і спробуємо вчити своїх батьків. Через інтеграцію з образотворчим мистецтвом, ми набули нових навичок  з фінансової грамотності, орієнтуємося в нових поняттях: виконавці, споживачі, тариф, пеня.  Діти дуже відповідально ставляться до вивчення нового предмету». Зеленодольські вчителі підтримують впровадження цього курсу в українській початковій школі.

 

3445

Учні пілотного класу  Зеленодольської загальноосвітньої школи № 2

 

Від Бурштина виступила Ірина Кравчишин  (Бурштинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2). Вона почала свою доповідь із прислів’я «Хто зберігає, той завжди має», наголошуючи на  важливості  навчання підростаючого покоління збереженню ресурсів та дбайливому ставленню до житла. Доповідачка звернула увагу на доступну мову матеріалів посібника, міжпредметні зв’язки із природознавством, математикою та курсом з основ здоров’я. Велика кількість гарних яскравих малюнків та схем покращує сприйняття і засвоєння матеріалу «Враження від курсу дуже позитивні і ми вважаємо, що його потрібно впроваджувати у всіх українських школах», - зробила висновок доповідачка.  Деякі зауваження, які були надані під час апробації Іриною Кравчишин та Ольгою Когут, вчителькою цієї ж школи та  членкинею робочої групи з розробки посібника, вже враховані авторкою.  Ольга Когут також розробила дуже цікаві матеріали (ребуси, кросворди, загадки тощо) до кожної теми посібника. 

Цікаву інформаціє про екскурсію з учнями на Бурштинську ТЕС надала  Людмила Гриник  (Бурштинська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3). Вона розповіла, наскільки відповідально поставилися працівники ТЕС до організації екскурсії для дітей такого віку. Наскільки цікаво та доступно розповіли їм про те, як працює електростанція. «Масштаби підприємства, яке виробляє електроенергію, є постачальником гарячої води та тепла для жителів міста Бурштина, вразили діток. Вони пересвідчились, в яких складних умовах працюють люди, щоб у наших домівках було світло та тепло. Курс дуже корисний і його треба впроваджувати.І проводити такі екскурсії». 

 

908899

Учні 4-го класу Буршинської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 під час екскурсії на ТЕС

 

У жвавій дискусії учасники обговорили та підтримали такі рішення круглого столу:

1. Рекомендувати курс за вибором «Мій енергоефективний будинок» для впровадження у початковій школі всіх закладів загальної та  середньої освіти  України.

2. Поширити викладання курсу на лінійку 3-4 класів.

3. Доопрацювати робочий зошит до посібника «Таємниці багатоквартирного будинку».

4. Розробити онлайн-гру «Будинок моєї мрії».